Hiryū (fliegender Drache) projekt (Dritter termin)

letzte termin hier
japanische mythologie tattoo deutschland 1

japanische mythologie tattoo deutschland
3rd session of our friend, please click here for the past one.

Well, my posts of tattoos in progress do not follow a correct chronological order. I mean, I do not post the work in the same day I did it. The reason, is that I need to work the photos on Photoshop and obviously, I can’t do everything in the same day most of times. BTW, I do not change or re-touch colors with the Photoshop. I only crop, cut and paste like the photo above.

For big projects like this, I always take photos of each session during it’s course.
Reason number one, I need to look at them and think about what are the tasks left for the upcoming session.
So, while I stress every time that tattoos are only possible with the both parts involved being mentally and physically prepared, obviously there’s a little more weight on the tattooist side.

To complete any tattoo, research and preparation are crucial. It’s the same topic I wrote recently here.
It’s good to train the eye for themes and topics that might be requested or it might never be requested during the artists entire carrier.
But, is better to know (and feel secure and comfortable) that you had drawn or researched the subject before.

So I am, at the moment (still) researching and thinking about what are the best possibilities to finish this tattoo for instance.
For you, the viewer (reader) of this blog, it might be just a photo for you appreciation on what’s going on with my works now.
For me, it is a dual pointed sword. I might be throwing myself into the ridiculous, but my aim here is to not hide or lie on what I can possible reach with my skills available in my hands at the moment.

Tattoos tells no lies, you only have two answers: right or wrong

第三回目。前回はこちら
因みに、お客さんは短いスパンで連続で来ているのではない。僕は必ずしもその日に彫った作品をタイムリーでここに紹介出来るとは限らないんで。
Photoshopで写真を加工したりとその日の内には仕上がらないという事があるんで。
皆さんがもちろん今僕がどんな作品に取組んでいるのかを見てもらうのがメインかもしれませんが、それより僕がこうした大きい作品を彫る場合はどんな段取りで進めて行っているかを知ってもらいたいという面もあります。

多くの彫師はまず筋(ライン)を全部終わってから色や影に取掛ります。僕はその都度、部分的に筋と色を仕上げていく事を前から実行しています。
勿論途中で絵をもっと伸ばしたい、飛龍の尻尾の向きを変えたい。。。等とリクエストがあった時に柔軟に耐用出来る事を考えた結果がこのやり方なんです。
そしてもう一つはお客さんにかかる負担も最小限にする事です。やっぱり筋は色入れの時より痛いんで、なるべく筋を彫る時間を短めでそして早く。
例えば今日は顔だけしか彫らないと決めたら、まずは大まかに顔だけを仕上げれば次回から楽になる。”楽”はイコール”簡単”ではない、お客さんにとって少ない負担で仕上げるという意味です。

ご興味があればこちらをご覧ください。過去と現在進行途中の作品が載っています
finished
http://carlosaustokio.com/2013/12/28/hiryu-fliegender-drache-projekt-letzte-termin/